"Huumoria, huumoria...sitä pittää olla" |
Kaksi eilistä Yleisradion tv-lähetystä ovat synnyttäneet tänään lööpin Iltalehteen ja jutun Ilta-Sanomaan. Varsinkin hyväosaisilla punaporvarihyväkkäillä on taipumusta puolesta loukkaantua milloin mistäkin mitättömästä asiasta, jonka symboliarvoa nostatetaan niin äärimmilleen, että se nousee mediassa nopeasti "vakavaksi eettiseksi kysymykseksi". Lörpöttelevällä lukeneistolla on näköjään aikaa tällaiseenkin puuhasteluun. Heille lähes puolta miljoona lähestyvä työttömyys ja turvapaikkaturistien rikosepidemia eivät ole eettisiä kysymyksiä toisin kuin neekeri-sanan pyörittely.
Yle TV1, keskiviikko 14.9.2016 klo 13:30, Pekka ja Pätkä neekereinä (Suomi 1960, 73')
O: Aarne Tarkas. N: Esa Pakarinen, Masa Niemi, Siiri Angerkoski, Anja Hatakka, Armas Jokio. Viimeisessä Pekka ja Pätkä -elokuvassa kaverukset seikkailevat mm. ravintolamuusikkoina ja reporttereina. (Mv) Kuulovammaisille tarkoitettu tekstitys: suomi. Sallittu kaiken ikäisille.
60-lukulaisilla vapautta korostavilla uusvasemmistolaisilla on edelleen hegemoninen valta siinä mikä on "edistyksellistä". Vuosikymmenien aikana partaradikaalien suhde sananvapauteen ja kiellettyihin sanoihin on kuitenkin muuttunut perinpohjaisesti, sillä aiemmin he olivat eturintamassa vaatimassa kiellettyjen sanojen, kuten tiettyjen alapäätermien, sallimista julkisessa kielenkäytössä – tänään he puolestaan haluavat kieltää sanoja, jotka kuulostavat heidän korvissaan vastenmielisiltä.
- Elokuva Pekka ja Pätkä neekereinä on osa suomalaista elokuvahistoriaa. Tänä päivänä elokuva ja sen nimi on rasistinen, sellaista ei nyt Suomessa tehtäisi. Elokuva pitää nähdä ja tulkita sen hetkisessä yhteiskunnassa ja yhteiskunnallisessa tilanteessa. Suomi oli eristynyt maa eikä meillä nähty tummaihoisia ihmisiä katukuvassa. Tämä elokuva kuvastaa siis ennen muuta suomalaisten asenteita ja ennakkoluuloja. Niille elokuva nauraa, ja niille katsojankin pitäisi nauraa eli sen ajan asenteillemme ja ennakkoluuloillemme.Pentti Väliahdet taitaa olla hipsteri, kun yrittää katsoa tätäkin elokuvaa ylimielisen ironian läpi. Surullista, käsittääkseni aikuinen mies sentään. Tai sitten hän ei ole katsonut elokuvaa ollenkaan tai vielä pahempaa, ei ymmärtänyt näkemäänsä. Leffan nähneille on päivänselvää, että Pekka ja Pätkä neekereinä -elokuvassa irvailitiin niille, joilla on vidakkokuume, ei siis neekereille. Tämä näkyy jo siinä, että neekerien sijaan vain Hyvät ihmiset ovat loukkaantuneet filmin lähettämisestä. Asian tiivisti osuvasti kansalaisaktivisti Jari Leino, joka edustaa tervetullutta vastavoimaa tärähtäneistölle:
Oheisessa pätkässä on elokuvan avainkohtaus, jossa pääkaupungin yökerhon omistaja haluaa saada esiintymislavalleen niitä ihania neekereitä, hintaan mihin hyvänsä! Jees poks holiray! Neekereitä! Neekereitä!! Neekereitä!!1 Tämä kohtaus voisi olla nykypäivää missä tahansa monikansallisessa yrityksessä, valtionhallinnossa, suvaitsevaisuusalalla tai turvapaikkabisneksessä. Mutta tietenkään tuota kamalaa n-sanaa ei enää kukaan voisi käyttää. Siksi esitämme pätkän uudelleen tekstitettynä / med politisks korrekt text. Näin se menee: "KUN VAIN JOSTAIN SAATAISIIN NYT NIITÄ RIKASTAJIA! RRIIKASTAJIA!! RRRIIIKASTAJIA!!!"
Jemeninjuutalainen Koko Hubara haluaa kieltää Pekka Puupää -elokuvan esittämisen Suomen televisiossa, koska siinä mainitaan sana neekeri. Tämä ihminen oli "Meillä on unelma"-kampanjan liikkeellepanija viime vuonna. Ilmeisesti siihen unelmaan kuuluu orwellilainen sensuurikoneisto, joka kieltää vanhojen elokuvien esittämisen, koska niissä ei käytetä poliittisesti korrektia uuskieltä. Sananvapaus on tälle totalitaristille kirosana. Hänen mielestään ilmeisesti elokuvien esittäminen televisiossa ei kuulu sananvapauteen, tai sitten sananvapaudella ei ole mitään merkitystä, eli sananvapaus ei ole hänen mielestään mikään argumentti. Tällaisia stalinisteja nämä "Meillä on unelma"-fanaatikot ovat: http://www.lily.fi/blogit/ruskeat-tytot/patka-pekasta-ja-patkastaJuutalaisen nimensä Shirley afrikkalaiseksi Kokoksi muuttaneen Hubaran mielipuolinen purkaus on herättänyt yleistä hilpeyttä somekansassa, joka siteeraa nyt ahkeraan SJW:n aivotuhnuja. Syytä onkin, sillä Hubaran pseudoafrikkalainen, juutalaisfeministinen kielimagia on täynnä koomisia anglismeja ja itse keksittyjä uudissanoja, jotka nähdessään lukija ehtii pyöräyttää silmiään pariinkin otteeseen:
Call-outtasin Yleisradion 20.5.2016 Twitterissä siitä, että he näyttivät Kummeli-uusintaa 90-luvulta. Samassa jaksossa oli sekä blackface että Amerikan intiaanien näyttelemistä pilailuasuissa ja vahvasti stereotypioiden. Me kaikki muistamme myös känniset ja rikolliset romani- ja saamelaismiehet. Ja sitten on Putous, missä on lukuisia etnisiä black-, brown- ja yellowfacehahmoja, muun muassa se yksi, joka approprioi isäni suomen kielen aksenttia."
Koneen säätiöltä 19 000 euroa "tutkimusapua" saanut etuoikeutettu juutalaistyttö yrittää istuttaa Suomeen Amerikan kilarivasemmiston yliopistoihin soluttaman historiantulkinnan, joka on puhdasta vihaa kaikkea valkoisuutta kohtaan. Suomessakin on jo nähty Yhdysvalloista suoraan lainattuja "valkoinen etuoikeus" (White Priviledge) -luentosarjoja ja on vain ajan kysymys, milloin maamme yliopistoissa järjestetään Victim Studies -kursseja. Mikäli tällainen epähistoriallinen ajattelu valtaa enemmän alaa akateemisen kilahtaneiston piirissä, voidaan julkisuudessa esittää vakavalla naamalla väitteitä, että Pekka ja Pätkä neekereinä -elokuvan katsominen merkitsee henkilökohtaista vastuuta Itä-Afrikan orjakaupasta ja Holokaustista™.
Yle TV1 Keskiviikko 14.9. klo 22:00, Inhimillinen tekijä
Vaari olikin natsi, isä SS-mies, isoisä neuvostosotavanki. Miten sodan sukupolven salaisuudet elävät meissä? Anne Flinkkilän vieraina historioitsija Ira Vihreälehto, toimittaja Katarina Baer ja kirjailija Kati Tervo. HD Kuulovammaisille tarkoitettu tekstitys: suomi.
Vaari olikin natsi, isä SS-mies, isoisä neuvostosotavanki. Miten sodan sukupolven salaisuudet elävät meissä? Anne Flinkkilän vieraina historioitsija Ira Vihreälehto, toimittaja Katarina Baer ja kirjailija Kati Tervo. HD Kuulovammaisille tarkoitettu tekstitys: suomi.
Kirjailija Jari Tervon vaimo Kati Tervo avautui Inhmillinen tekijä -ohjelmassa isänsä "järkyttävästä" SS-menneisyydestä. Ilta-Sanomat teki "paljastuksesta" jopa uutisjutun Kirjailija Kati Tervo: ”Isäni oli SS-mies”, jossa kuullaan tiivistettynä mitä Kati Tervo ohjelmassa vetisteli.
Jutun paras puoli on kommenttiosasto, joka on huojentavaa luettavaa, sillä se antaa hyvän yleiskuvan, että historiatietoiset kansalaiset eivät ole altistuneet median natsien kauhistelulle, liittoutuneiden propagandalle ja suoranaisille valheille, joita annefrankinsa lukenut hermoherkkä Tervo yrittää meille tyrkyttää. Tiedä vaikka Kati olisi juuri se henkilö, joka on tehnyt miehestään Kari Tervosta hysteerisen suomalaisuuden vieroksujan. Eräitä kommentteja jutusta:
Jutun paras puoli on kommenttiosasto, joka on huojentavaa luettavaa, sillä se antaa hyvän yleiskuvan, että historiatietoiset kansalaiset eivät ole altistuneet median natsien kauhistelulle, liittoutuneiden propagandalle ja suoranaisille valheille, joita annefrankinsa lukenut hermoherkkä Tervo yrittää meille tyrkyttää. Tiedä vaikka Kati olisi juuri se henkilö, joka on tehnyt miehestään Kari Tervosta hysteerisen suomalaisuuden vieroksujan. Eräitä kommentteja jutusta:
miesmatti Artikkelissa tarkotettaneen suomalaista SS-vapaaehtoispataljoonaa, joka osallistui sotaan saksan itärintamalla ja joka pataljoona kotiutettiin Suomeen 1943. Tämän jälkeen siihen kuuluneet sotilat sijoitettiin suomalaisiin joukko-osastoihin. Ei tähän pataljoonaan kuuluminen aikaisemmin synniksi laskettu - olihan Kekkosen puolusturministeriksi nimittämä Suolo Suorttanen yksi Saksassa olleista.
VarttiHullu Jaahas, viikon Hitler-uutinen oli sitten tässä. Pitääkö taas olla "järkyttynyt"? Onko aika sometuohtumikseen ja tuomitsemiseen? Ihan uteliaisuuttani, mitä saadaan huomenna somekiukutteluksi?
Eliittijoukot Näistä SS joukoista puhuttaessa on hyvä muistaa, että kyseisessä joukossa palvelivat Saksan armeijan parhaat sotilaat. Eli kyseisiin joukkoihin kelpuutetut sotilaat eivät olleet todellakaan mitään "pahnanpohjimmaisia". Ja jos Saksa olisi voittanut sodan olisivat he olleet juuri niitä juhlittuja sankareita (vs. USA marines). Tästä syystä on minusta aika tekopyhää tehdä heistä tällätavalla luopioita
Rulettimies Kyynel. Täälläpäin monen isä/isoisä oli bolsevikkikommunisti, eikä se tunnu ketään kiinnostavan. Vaikka ne vasta pahaa tekivätkin. Ja eikä se automaattisesti tarkoita sitä, jos on ollut SS-joukoissa että on ollut paha.
Järviperukkalainen Suomalaisen ss-pataljoonan miehet, oli vastuuntuntoisia ja seikkailunhaluisia nuoria miehiä. Jotka keinolla millä hyvänsä, halusivat päästä iskemään Neuvostoliittoa vastaan. Saksa nähtiin Suomen liittolaisena, pienempänä pahana kuin Neuvostoliitto. Näistä 1400:sta sotilaasta jäi ikuisesti Ukrainaan ja Kaukasukselle viidennes, uhri oli kova. Ja suursodan taistelujen opit, tulivat miesten mukana Suomeen. Kuten esimerkiksi Börje Brotellin, josta tuli Suomen menestynein panssarivaunun johtaja rynnäkkötykillään. Pidän suomalaisia ss-miehiä valiosotilaina, jotka taitavina ja urheina taistelijoina. Olivat Suomeen palattuaan pelastamassa Suomen itsenäisyyden, vuoden -44 torjuntataisteluissa.
M Täytyy muistaa että tuohon aikaan itärajan takana oli vielä pahempaa porukkaa. Ei ehkä yhtä tehokas ja järjestelmällinen kuin tuon ajan Saksa, mutta julma ja epärehellinen. Piston rinnassaan saavat myös Stalinistien jälkeläiset tuntea. Isiemme synnit näemmä seuraavat meitä..
Servo No olipa lapsellinen tarina. Tajusi että SS-isä on "kaikkeen syyllinen"! Hohhoijaa! Tuo sama Kati sulostelee nyt näitä lähi-idän lahjoja. Vihasi isää. Kylläpä oli hyvät perusteet: Pääkallohattu komeron hyllyllä! Miltä tuntui sitten siinä punahuumassa, kun läheisten hyllyillä oli NL:n puna-armeijan hattuja? Voi pyhä jysäys! Kasva aikuiseksi Kati ja liitä "asiat kontekstiinsa".
Mek Eipä ole Kati Tervon historian opettaja osannut asioita jos Kati on saanut tuollaista tietoa että sekoittaa noin pahasti SS:n ja Waffen SS Nordlandin johon hänen isänsäkin mitä todennäköisimmin kuului. Waffen SS taisteli normaalisti Wehrmachtin rinnalla rintamilla eikä sillä ollut oikeastaan mitään tekemistä varsinaisen SS:n kanssa joka toimi saksan valtiollisen poliisin tukena saksan sisällä eikä osallistunut taisteluihin ja tämä ryhmä nimenomaan syyllistyi julmuuksiin juutalaisia kohtaan. Waffen SS Nordlandin riveihin hakeutuneiden sotilaiden motivaatio oli enimmäkseen kommunismin vastaisuus joka ei ole mikään rikos. Eipä ole ensimmäinen kerta kun nämä sekoitetaan.
Huoh "Voi sanoa, että hän oli suoran propagandan vaikutuksen alaisena 30-luvulla." Eikös tuo ole aikamoinen olettamus? Suomalaiset SS-miehet lähtivät välirauhan aikana isänmaallisina sotimaan Neuvostoliittoa vastaan, joka oli juuri hyökännyt Suomeen.
TV1 Torstai 15.9.2016 klo 21:05A-studio: Talk Yle
Kuka pääsee alttarille? Vieraina yliopistopappi Laura Mäntylä, kappalainen Heikki Leppä, dosentti Juha Ahvio ja Suomen teologisen instituutin pääsihteeri Ville Auvinen. Juontaja Jan Andersson #yleastudio HD
Jälleen puhetta oksymoronista nimeltä homoavioliitto, poliittisesti korrektilta nimeltään sukupuolineutraali avioliitto. Neljä väittelijää oli jaettu kahteen leiriin, jotka puhuivat eri asioista. Asiaperusteilla ja loogisen koherenssin perusteella Juha Ahvio ja Ville Auvinen selättivät puhtain tuomariäänin papinkaapuihin pukeutuneet kommunistiateistin ja feministilesbon. Linkki löytyy Ylen Areenasta hakusanoilla "Talk Yle".
Yle TV2 Torstai 15.9.2016 klo 21:00, Noin viikon uutiset
Jukka Lindström ja Noin viikon uutiset. Suomen käsikirjoitetuin uutislähetys. Aiheena turvalliset suhteet. Vieraana mediatutkija Anu Koivunen. #nvuutiset HD
Katsoja tietää mitä on luvassa, kun persuvastaisuuttaan avoimesti liputtava punavihreä show on kutsunut paikalle päivystävän desantin, joka paikan kulttuurimarxilaisen mielipideautomaatti Anu Koivusen.
***********************
Ylen verkkosivuilla kuullaan ties monennettako kertaa kitinää siitä, että kabaali äärioikeisto on taas kerran kaapannut kansalliset symbolit. Jutussa Äärioikeisto omi Suomen itsenäisyyden symbolit – yrittäjä harmissaan: "Minua syytetään natsipropagandasta" ääneen on päästetty tällä kertaa bisneksestään huolestunut korumyyjä Jani Tiainen. Hän on artikkelissa kuitenkin vain sivuroolissa, sillä ns. tieteellistä uskottavuutta toimittaja Satu Krautsukin kannattamalle asialle tuo symbolitutkija ja filosofian tohtori Liisa Väisänen. Jotta "ne varastaa meidän symbolit" -väite olisi vielä uskottavampi, juttua varten on haastateltu myös Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastossa toimivaa informaatikko Joonas Parviasta. Toimittaja Krautsukille varmasti läheisin kanta löytyy kuvataiteilija Emmi Mustoselta, jonka suunnittelema Kaikkien leijona -paita nousi julkisuuteen alkuvuodesta. "Leijonasymboli on kuvattu paidassa mustana, valkoisena, sateenkaarilippua kantavana sekä muslimien burkha yllään", Krautsuk kirjoittaa. Punaisen yliopiston tutkija Liisa Väisänen oli tietenkin riemuissaan dekonstruktivistisesta Suomi-paidasta:
– Minusta se oli rohkea ja hieno teko, koska se osoitti ettei saa antaa periksi. Siitä syntyi hirveä polemiikki äänekkään vähemmistön puolelta kun he väittivät, että leijonasymboli kuuluu heille. Ei se niin ole.Väisäsen heitto on yksi monista jutun arvolatautuneista roiskeista, jotka heitetään kansallismielisten kasvoille vain siksi, että niiden esittäjillä on siihen valtaa toisin kuin valtamedian vierastamilla "äärioikeistolaisilla". Koko jutun voisi ampua alas jo pelkän otsikon perusteella.
Kukaan ei ole varastamassa kansallisia symboleja, sillä niiden käyttäjät käyttävät niitä siinä hengessä kuin ne on alunperin luotukin. Ne kuvastavat itsenäistä Suomea; kotia, uskontoa ja isänmaata – yhtä ainoaa suomalaista kansaa. SItä paitsi nuo symbolit ovat koko itsenäisyytemme ajan olleet kaikkien suomalaisten vapaassa käytössä, mutta kulttuuriradikaalit, isänmaattomat kosmopoliitit, marxilaiset ja kauppakamarinulikat ovat aina inhonneet niitä ja halunneet niistä eroon.
Miksi he ovat sitten ärtyneet siitä, että kansallismieliset käyttävät kansallisia symboleja? Mitä symboleja ellei kansallisia tunnuksia kansallismielisten sitten pitäisi heidän mielestään käyttää?
Itseään edistyksellisiksi kutsuvat ovat itse luopuneet kansallisesta periaatteesta ja siten koko suomalaisuuden ideasta, mutta ovat silti närkästyneitä siitä, että ne jotka eivät ole luopuneet, käyttävät kansallisista kuvastoa pukeutumisessaan. Miksi he ovat juuri nyt niin touhukkaita sen suhteen, että nationalismin vastustajien täytyisi käyttää kansallisia symboleja? Syy on ilmeinen: kun kuka tahansa voi käyttää suomalaisuuden symboleja, suomalaisuudesta tulee merkityksetöntä, jolloin se tuhoutuu. Ehkä tulevaisuudessa he voivat kaivaa jälleen esiin sirppi ja vasara -lipun, YK:n ja EU:n lippua he heiluttelevat jo nyt....
Puheenollen hyvin pienistä vähemmistöistä jotka varastelevat symboleita;Homoliike käyttää sateenkaarta tunnuksenaan,vaikka kyseessä on mitä kristillisin symboli.Se symboloi Jumalan armoa ja se on Jumalan Nooalle vedenpaisumuksen jälkeen antama merkki lupauksesta olla tuhoamatta ihmiskuntaa enään koskaan sillä tavalla.
VastaaPoistaOliskohan aika alkaa vaatia myös kulttuurimarxistien varastamia symboleita takaisin?
Sateenkaari symboloi luonnon kauneutta, luonnollisuutta. Se, että pervertikot ovat ottaneet sen omaksi symbolikseen on mitä törkein häväistys. Degeneraatit ovat pilanneet sateenkaaren viattoman luonnollisuuden.
PoistaEpäilen, että pohjimmainen syy siihen tavattomaan tuohtumukseen ei ollut rasismi (jota elokuvassa ei ollut) vaan xenomanian naurettavaksi tekeminen. Se kun iskee liian lähelle noita tuohtujia itseään.
VastaaPoistaOlisi pitänyt pyytää juttu tarkistettavaksi;
VastaaPoista"Sanoin, että Leijonakorut ymmärretään väärin, koska ne yhdistetään skineihin ja äärioikeistoon. Tämä on toki valitettavaa mutta kertoo myös siitä ettei historiaa ymmärretä."
Tämä teksti on muuten ihan asiallinen, mutta uutisjutussa joka tuli jostain YLE:n paikallistoimituksessa toimittaja veti mutkat suoriksi. ...
Enkä mä ole muuten korumyyjäkään. ... :)