keskiviikko 24. tammikuuta 2018

YLE JA KULTTUURIVÄKI PITÄVÄT VUODEN 1918 SISÄLLISSODAN "MORAALISINA VOITTAJINA" PUNAISIA

Tampereen Työväenteatterin musikaali Tytöt 1918.

Tänä vuonna on kulunut sata vuotta Suomen vapaussodasta. Ei ole mitenkään yllättävää, että kulttuurin puolella vuoden 1918 tapahtumiin on tarttunut innokkaimmin teatteri, jossa avoin kommunismi ei ole mitenkään outoa edes tänä päivänä. Ylen tuore uutinen Teatterit sodassa – vuoden 1918 tapahtumat nostetaan näyttämölle Helsingistä Utsjoelle paljastaa millä puolella rintamaa nykyisten teatterien sympatiat ovat.

Kun taistolaiskommunismi alkoi hiipua Suomessa viimeistään 1980-luvun alussa, säilyi se teatterikorkeakoulussa vielä pitkälle 1990-lukua. Sen jälkeen näyttämöiden ja elokuvien väki on omaksunut muiden punaporvarien ja liberaalien tapaan kommunismin kuolinkouristuksistä syntyneen epäsikiön, kulttuurimarxilaisuuden, jonka tärkeimpiä teemoja ovat valkoisten tuhoa ajava ("anti")-rasismi, sukupuolikaunaa lietsova feminismi ja lgbt-agenda. 

Osa näistä kulttuurmarxilaisista teemoista näkyy Tampereen työväenteatterin esityksessä Tytöt 1918, josta kertoo Ylen juttu 
Pumpulitehtaan tamperelaistyttöjen nuoruus jää sisällissodan jalkoihin Tytöt 1918 -musikaalissa. Musikaalista huokuu pintaan historiapolitiikka, jossa nykyarvoja yritetään siirtää menneisyyteen ja toisaalta kuvata menneisyyttä siten, että se oikeuttaisi nykyvasemmiston tuhoisan agendan. Ideologisena taustana musikaalissa näyttää olevan tutut kaunafeminismi ja tasapäistävä tasa-arvo.


                                                          ************************
         

Koska näinä sivilisaation alasajon aikoina uhriutuminen on valtaa, vuoden 1918 sisällisodan eli vapaussodan voittajia ovatkin punaiset. Milloin viimeksi on julkaistu valtamedian hehkuttama yliopistotutkimus tai romaani, jossa valkoiset esitetään pahan vastapuolen uhreina? 
Heikolta näyttää, kun oikeistoporvarit kuten Kjell Westö on kaikkissa kolmessa sisällisotaromaanissaan asettunut "moraalisesti" punaisten puolelle. Tämä käy selväksi Yle Teeman verkkosivujen haastattelujutusta Kirjailija Kjell Westö vuoden 1918 tapahtumista: "Järkyttävintä oli sisällissodan jälkeinen julma kosto". Westön opportunistisen nöyrä asenne suhteessa vuoteen 1918 on taannut hänelle aseman uudessa 60-luvun jälkeisessä kulttuurihegemoniassa, joihin kuuluvia ihmisiä voi kaiketi kutsua punaporvareiksi. 

Westön mielistelystä kertoo väite, että sisällisodassa järkyttävintä olisi ollut sen jälkisotkut, vaikka todellisuudessa shokeeravinta siinä oli punaisen puolen aloittama ja yrittämä sosialistinen vallankumous. Sen seurauksena Suomi olisi liitetty Nevostoliittoon. Päätepisteenä olisi ollut Stalinin karkotukset ja suomalaisten kansanmurha. Siksi laillista järjestysvaltaa puolustaneiden valkoisten "julma kosto" oli pieni hinta, kun toisena vaihtoehtona olisi ollut alistuminen vieraan vallan bolshevistiseen orjuuteen. 

Verkkouutisten tuore uutisjuttu Lasse Lehtinen: Väinö Linna johti vakavasti harhaan kokonaisen sukupolven paljastaa yleisemmin, kuinka suurin osa julkisuudessa paistattelevista vasemmistolaisista kulttuurivaikuttajista ja historioitsijoista ovat valehdelleet vapaussodan alkusyystä. Vainö Linnan vaikutusvaltainen ja ikävällä tavalla punavärittynyt teos Täällä Pohjantähden alla jättää kokonaan kertomatta, että SDP äänesti vallankumouksen puolesta ja kiihotti tietämättömiä kansalaisia vallankumoukseen. Tässä koko tragedian alkuperä. On syytä kysyä, milloin demaripuolue pyytää anteeksi sisällissodan ja vallankumouksen aloittamista, ja siten myös sodan uhreja?

Kjell Westön Linnan punaista narraatiota myötäilevä asenne osoittaa, että valkoisen jälkipolven kulttuuriväki ei puolusta omiaan, joten sitä sitä tee kukaan muukaan. Punaisilta sitä on tietenkin turha odottaa, vaan he pysyvät tiukasti omiensa puolella ja sälyttävät häpeilemättä syyllisyyden valkoisille. 

Sadan vuoden jälkeen Suomi näyttää maalta, jossa kaikki valkoisen Suomen arvot on kieroudella ja manipulaatiolla syrjäytetty. Johtavaan yhteiskunnalliseen asemaan päässeet vasemmistolaiset (vihreät ja "liberaalit" mkl.) ovat pitkällä marssilla läpi instituutioiden saaneet iskostettua kulttuurimaxilaiset arvot, joita jopa oikeistolaiset kannattavat. 

Näiden "edistyksellisten" on kuitenkin turha odottaa, että he voisivat nauttia pitkään tästä halpamaisesta "voitosta", sillä heidän arvonsa eivät johda muuhun kuin kansakunnan tuhoon ja Ruotsin kohtaloon. Siinä vaiheessa on turha hekumoida vuoden 1918 revanssista, koska heidän puolellaan ei ole enää kansaa, joka olisi heidän takanaan.



                                                          ************************


Yle TV1, keskiviikko 24.1.2018 klo 21:05, A-studio

Miksi jättää äänestämättä? Entä saako presidenttiehdokas valehdella? Vieraina politiikan kommentaattori Jussi Lähde, äänestämisen muutosta tutkiva professori Anu Kantola ja Lännen median toimittaja Lauri Nurmi. Juontajana Marja Sannikka #yleastudio HD

Katsoja ei yllättynyt, kun A-studio leimasi kahdeksasta presidenttiehdokkaasta suurimmiksi valehtelijoiksi juuri Paavo Väyrysen ja Laura Huhtasaaren. Kuinkas muutenkaan. Siis ne kaksi rohkeinta, rehellisintä ja riippumattominta, jotka pyrkivät taistelemaan Suurta valhetta (EU; monikulttuurisuus) vastaan. Kaikki muut ehdokkaat ovat vanhaa establishmenttia edustavia Suuren valheen kannattajia, jonka vuoksi heidän sanomisiinsa ei haluttu juurikaan puuttua, vaan pilkkua viilattiin sitäkin innokkaamin kahden mediainhokin väitteistä.


Yle TV1, keskiviikko 24.1.2018 klo 21:35 3/3. Capital - rahan mahti (12) 

Poliisi uskoo olevansa jäljillä viestien lähettäjästä, ja samalla paljastuu ikäviä asioita kadun asukkaista. Onko vihaviestien takana enemmän kuin yksi ihminen? Selviääkö koskaan täysin, miksi niitä lähetettiin? HD Äänitekstitys: suomi. K7 (väkivalta, ahdistus).

Sarjaa ei tunnista englantilaiseksi, sillä englantilaisia siinä ei esiinny juuri lainkaan. Suomalaisen, joka ei ole käynyt 15-20 vuoteen Lontoossa kannattaisi katsoa tämä sarja. Vaikka tarina on fantasiaa, siinä esitetty Lontoon uudistettu etninen koostumus on ikävä kyllä totta. Sitä ei sarjassa tietenkään hämmästellä mitenkään,  vaan kansanvaihtoa pidetään itsestään selvänä kulttuurisena "rikkautena". Eipä ihme, että valkoisille vihamielinen mediamaailma on palkinnut draamasarjan Emmy-palkinnolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti